Crafts...Creations...Life....Unraveled!




Jun 15, 2010

Creatively Crafty Magnets!!!

I recently found this blog with a great idea on how to transform those "business" type magnets into a stylish magnet using embellishments, soup can lids(I would only do this if you have one of those under the lid can openers...if you don't have one of those...seriously go get one!!) and any type of craft paper!! You can go here to get the tutorial!! Here is how I did mine...

First I made some homemade mod podge
(not sure if it did anything...but...who cares!!)

Then I took my soup can lid...
(notice the nice non sharp rim...hhmmm?!)

Then I used another can to trace my circle
(making sure the size can i am using the lid off of will fit just inside that lid...like if you were gonna stack them)
I had some scrapbook paper on hand so that's what I used...You could use construction paper, newspaper, magazine pages...or even just a photo!!! Wowza!! What possibilities!!

After cutting out my circles...I placed them inside the can lid and did a few dobs of glue...If you know me AT ALL...you know I used my HOT GLUE GUN!!!hehe!
Then I mod podged over that...like I said..not sure if that did anything..but I like to pretend I'm a seasoned crafter...and I think all seasoned crafters have used mod podge...and I hadn't yet...so now I have!!

Let the mod podge dry...
this is now a good time to probably figure out what your gonna embellish this with...
(I don't believe I have shared this bit of information with y'all yet...I am not a planner...I start projects having NO idea what the end result will be...I just go with the flow!!! YUP...that's me..go with the flow kinda gal!! so..there..now ya know!!) 
I looked through my buttons... see the one on top??
yep..me too...

and found this left over ruffle...ooh...the ideas are comin now!!

and I went to town...the ideas started "flowing" in
(ya know..go with the "flow" haha)
sorry...i couldn't help myself!!

I cut my ruffle to the size i needed and attached with hot glue...then I hot glued the big button in the middle...THEN...I found a couple more cute little buttons...and did this...

took this "ugly" magnet from my fridge...
glued it onto the back...
and there you have it!!!!!!! What a GREAT idea!!
A perfect project to do this summer with the kiddos!!
(adult supervision required if using a hot glue gun!)

Here is one more I did...this one has a more "romantic" or "chic" look to it...I think!!

So there you have it!!! Now don't forget to save those can lids...ANY size!!
and if you don't have one of those fancy under the lid can openers...GO GET ONE!!! ;~)
and...REMEMBER...this craft came from Twelve Crafts Till Christmas go show the girl some love!!

Have a Blessed Day!!!

Welcome New followers!! Thanks for stopping by!!

Victoria @ ~Couture Unraveled~

12 comments:

~J said...

How cute is that? I'm SO not creative..but am gonna have to do this! Bookmarking this post now!

Here from FMBT! I love your blog..and your fam is gorgeous!

Angela @ Nine More Months said...

Those are really cool! I save those "ugly magnets" you get for free everywhere with the hopes of making some nice ones out of them. I'll have to try this!

Van said...

Super cute craft! I could use some more magnets...time to get creative!

Chara Lynn said...

OMG, I love this! Did I really just say OMG, seriously. Well I think that came from the kidlet, because she was standing next to me when I was reading your post and she said "OMG mom, WE HAVE TO DO THIS!!" So I have to show you super love. I am also a follower of where you found this amazing idea. Looks like it is off to buy a new can opener HA!
Stay Fabulous
Chara
http://charasjewelcandy.blogspot.com/
www.charasjewelcandy.etsy.com

Staycee said...

Thanks for linking up to FMBT. I am now following you back. Have a great week !!
Staycee ( Survey Junkie )

Vanessa said...

Super cute, love this idea!

Kristi said...

Oohhh these are really cute:))

♥Yaya's Mommy ♥ said...

HI stopping by from Follow Me Back Tuesday. Thank you for linking up.
Have a great Tuesday. Love how crafty you are. Thanks for the cute tutorial.
Best wishes,
Cindi
http://littleyayasandblessed.blogspot.com/

Debrah said...

That is seriously the cutest thing ever. I really love it!

Thanks for the follow! I am returning it now! Can't wait to read more!
-http://www.housewifeeclectic.com

BJ_Mama said...

These are so fun! now I'm going to have to put one of the can-openers on my wishlist!

Mod Podge Amy said...

Very fun - love these!

Holly said...

So cute! I'm on the lookout for summer crafts for my kids to do-so this is perfect!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Search This Blog